četvrtak, 17. studenoga 2016.

Antivirusna tvrtka treba platiti odštetu zbog infekcije računala

Panda Security mora platiti odštetu zbog štete koja je nastala infekcijom malware-a kojeg antivirus ovog proizvođača nije detektirao, iako je korisnik imao ažuriran antivirus.
Ovu odluku donio je švedski Nacionalni odbor za sporove potrošača (ARN), koji funkcionira kao sud koji rješava sporove između potrošača i kompanija koje rade u Švedskoj.

Kako prenosi švedski mediji, do incidenta je došlo 19. prosinca kada je šezdesetogodišnja žena pokušala pristupiti nekim TV kanalima ali joj je rečeno da instalira Flash Player.
Pošto nije znala kako instalirati Flash Player, ona je kontaktirala firmu za popravak računala koja je otkrila malware na njezinom računalu iako je korisnica imala instaliran Panda antivirus.
Žena je bila uznemirena što mora platiti servisu popravak računala da bi joj uklonili malware. Dodatno, bila je ljuta i zbog toga što je u srpnju prošle godine produžila pretplatu za Panda Antivirus Pro 2015 na još dvije godine, pa je logično očekivala da bude zaštićena od ovakvih događaja.

Korisnica je najprije kontaktirala Panda Security u Švedskoj i podnijela žalbu kompaniji, ali nije dobila odgovor, pa je podnijela žalbu Nacionalnom odboru za sporove potrošača i zatražila povrat novca, i to u iznosu koji bi joj pokrio pretplatu koju je platila i cijenu popravka računala.
ARN je donio odluku da se oštećenoj isplati 1900 švedskih kruna (209 dolara) - 1440 kruna (159 dolara) za popravku računara i 460 kruna (50 dolara) za pretplatu.
Ipak, žena nije dobila onoliko koliko je tražila na ime odštete. Od traženog iznosa odbijen je iznos pretplate za period od srpnja do prosinca 2015., kada je koristila antivirus i kada je bila zaštićena, ali i dio iznosa koji je platila servisu za popravak računala koji je izvršio popravke na računalu koje nisu bile potrebne.

Odluka agencije u ovom slučaju nije pravno obavezujuća već je samo preporuka o tome kako spor treba biti riješen.
Panda Security Švedska može odbiti ovu odluku i odlučiti ne refundirati kupcu ovaj iznos. U tom slučaju jedino rješenje je spor pred sudom.
U sličnim slučajevima, antivirusne kompanije često su tvrdile da su korisnici u trenutku infekcije mogli namjerno ili slučajno isključiti antivirusnu zaštitu.

Nema komentara:

Objavi komentar

Poruka će biti vidljiva nakon provjere.