Privatnost na Internetu uskoro će postati utopija, ili je možda već sada. Budućnost online privatnosti je vrlo nejasna. No, ono što tvrde eksperti u Pew Research Centru je prilično jasno – privatnosti na Internetu gotovo da više i nema.
U prilog tome govori pregršt činjenica i slučajeva koji se događaju i danas oko nas. Zanimljivo nam je bilo prije nekoliko mjeseci pročitati izjavu jednog predstavnika američke špijunske zajednice koji je rekao kako im posao nikada nije bio lakši nego danas, jer ljudi diljem svijeta ostavljaju svoje podatke na Facebooku, Twitteru i drugim društvenim mrežama, odakle s lakoćom prikupljaju i analiziraju podatke. Mnoge tvrtke čak provjeravaju društvene mreže prije nego odluče o zapošljavanju novih ljudi.
Mislite kako ćete se sakriti preko lažnih profila? Opet ste u zabludi. Nećete. Nije uopće teško pratiti trag odakle se spajate na Internet i u trenu se mogu saznati svi podaci o vama – što radite, koje web stranice posjećujete, što (ne)legalno downloadate. To se zna i danas, samo nema sankcija. Za sada. Ne zaboravite kako smo ušli u Europsku uniju i pitanje je vremena kada će doći zakon koji će regulirati i taj dio. U mnogim europskim zemljama se strogo prati što tko nelegalno radi. Nemojte se začuditi kada “skinete” neki film kako će vam doći upozorenje kako to ne smijete, ili možda čak i kazna. Kada? Brže nego što mislite.
Prije nekoliko mjeseci pisalo se o slučaju u kojem je Google policiji prijavio vlasnika dječje pornografije na njegovom Gmail računu. Apsolutno pozdravljamo tu odluku i kako treba najstrože kazniti takve ljude, no ovdje se postavlja i jedno drugo pitanje – kako je to Google mogao znati, ako nije “zavirio” u privatni račun? Gdje je tu privatnost? Nema je, jer se sve vidi i sve zna. Ako to povežemo i sa sve češćim poslovanjem u oblaku (cloudu) i prebacivanje baza podataka o klijentima, korisnicima i što već ne, je li to sigurno? Sve, ali baš sve kompanije će vam tvrditi kako je to siguran način poslovanja, a što vi mislite? Hmmm…
Privatnost na Internetu je nešto čega ćete se morati odreći, to je pojam koji će jednostavno nestati iz naših rječnika. No, kako bi ironija bila veće, istraživanje Pew Research Centra govori kako čak 45% ispitanika vjeruje kako će online poslovanje garantirati privatnost. Da, to je vjerojatno namjera i želja online poslovanja, iako nismo u to uvjereni kako će se i ostvariti. Bar tako misli većina, onih drugih 55% ispitanika. U istom se istraživanju navodi kako će online privatnost biti “…tabu tema koju nove generacije uopće neće razumjeti”.
Jeste li znali kako i bilo koji pojam koji upisujete u Google ili neku drugu tražilicu, sve se to negdje zapisuje, pamti i koristit će se kada bude potrebno. Trebamo li zbog toga biti zabrinuti i u strahu? Ne, ali dobro je znati kako je to činjenica, a ne nečija izmišljotina. Novi pojmovi kao “Internet of Things”, Google Glass, Apple Watch, virtualna stvarnost… sve to ima svoje dobre strane, ali može imati i one loše. Naravno, ne morate se složiti s nama… tada spadate u onih ranije spomenutih 45%.
Što zaključiti iz svega ovoga. Dovoljno je da zapamtite samo ovo – dok ste na Internetu i u digitalnom svijetu, budite uvjereni kako se sve vidi i sve zna…
Nema komentara:
Objavi komentar
Poruka će biti vidljiva nakon provjere.