petak, 25. svibnja 2012.

Zlonamjerne reklame

Zlonamjerne reklame
Zlonamjerne reklame postaju omiljena metoda prevare internet korisnika među cyber kriminalcima. Ovakve reklame mogu zaraziti računalo zlonamjernim programima čak i onda ako korisnik ne klikne na njih. Milijuni korisnika interneta čija su računala zaražena na ovakav način, malverima koji imaju sposobnost krađe podataka, uključujući i lozinke naloga, onemogućavanja rada računala ili prouzrokovanja problema u radu računara, ukazuju na to da je riječ o trendu koji bi u budućnosti mogao postati ogroman problem.
Stručnjaci smatraju da je ovo tek početak, i da bi trebalo poboljšati oglasnu infrastrukturu interneta prije nego problem zlonamjernih oglasa postane veći nego što je to danas.
Jedan od načina je motivirati korisnike da instaliraju softver koji blokira reklame, što bi značilo da bi prihodi web stranica od reklama bili smanjeni pa bi u tom slučaju možda bili prinuđeni naplaćivati pristup svojim posjetiocima, kako bi nadoknadili gubitak.
Teško je procijeniti učestalost zlonamjernih reklama, uglavnom zbog toga što vlasnici web stranica često nisu svjesni da se takve reklame nalaze na njihovim stranicama. Cyber kriminalci čine sve da prikriju svoje prisustvo tako da se zlonamjerne reklame otkrivaju veoma teško.
Koristeći ovakavu metodu oglašavanja, jedna istočnoeuropska kriminalna grupa je u razdoblju od 2007. do 2011. zarazila 4 milijuna računala. Jedan od problema koji su imali korisnici ovih računala je nemogućnost ažuriranja softvera, zbog čega su ta računala bila ranjiva i na druge vrste virusa.
Nekad je za infekciju računala bio potreban klik na reklamu. Danas kriminalci koriste djelotvornije metode, takozvane “drive-by” reklame koje automatski inficiraju računalo čak i onda kada korisnik samo posjeti stranicu na kome se nalazi takva reklama. Nisu oštećeni samo korisnici računala, i kompanije koje legalno posluju trpe posljedice ovakvih prevara.
Zarada od legitimnih reklama na web stranicama odlazi u ruke kriminalaca koji ove reklame zamjenjuju vlastitim, malicioznim. Pored svega, i reputacija web stranica na kojima se otkriju ovakve reklame često bude ozbiljno uzdrmana.
Pronalaženje “krivca” među reklamama na nekoj web stranici koji je odgovoran za infekciju računala korisnika nije nimalo jednostavan proces i zahtjeva provjeru svih reklama na stranici i njihovo privremeno uklanjanje. I sam korisnik nikada ne može biti siguran u to koja je stranica odgovorna za infekciju računala.
Sa zlonamjernim reklamama koje se u posljednje vrijeme mogu naći svuda, to je kao da pokušavate da otkrijete tko vam je prenio gripu, kažu stručnjaci.

Nema komentara:

Objavi komentar

Poruka će biti vidljiva nakon provjere.